.
پست الکترونیک
نقشه سایت
ورود اعضاء
Please enter a value with valid length
دوباره تلاش کنید
EN
AR
!!!b۱!!!
!!!b۱!!!
ریاست
ریاست
حوزه ریاست
درباره دانشگاه
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
مدیریت روابط عمومی (وب دا)
دبیرخانه هیات امناء دانشگاه
مدیریت امور بین الملل
مدیریت هسته گزینش
مدیریت حراست
مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات
مدیریت امور حقوقی
دفتر امور زنان و خانواده
اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
ستاد شاهد و امور ایثارگران
ستاد اقامه نماز دانشگاه
دبیرخانه هیات اجرائی جذب هیات علمی
دبیرخانه تخصصی سلامت و امنیت غذایی
سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان
واحد هماهنگی امور اقتصادی و جلب مشارکت های مردمی دانشگاه
ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل
مجمع خیرین سلامت استان
معاونت ها
معاونت ها
معاونت آموزشی
مدیریت امورهیأت علمی
مرکز فن آوری های نوین آموزش علوم پزشکی
مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه
واحد استعداد درخشان و المپیاد
مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی
معاونت بهداشتی
دفتر سلامت، ایمنی و محیط زیست(HSE)
اطلاع رسانی جوانی جمعیت
معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی
معاونت درمان
معاونت فرهنگی و دانشجویی
پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی(مفدا)
اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
معاونت غذا و دارو
معاونت تحقیقات و فناوری
کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی
اداره علم سنجی
مجلات علمی دانشگاه
کتابخانه دیجیتال
کتابخانه مرکزی
روابط بین الملل
سامانه Eprints
اداره انتشارات(کتب و نشریات)
مرکز رشد فناوری سلامت
مرکز تحقیقات مدلسازی در سلامت
مرکز مطالعه کهورت آینده نگرسلامت شهرکرد
مرکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
مرکز تحقیقات پرستاری مامایی جامعه نگر
پژوهشکده علوم پایه سلامت
مرکز تحقیقاتی بیوشیمی بالینی
مرکز تحقیقاتی سلولی و مولکولی
مرکز تحقیقات سرطان
مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی
آزمایشگاه جامع تحقیقات
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان هاجر
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کاشانی
مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی
دفتر ارتباط با صنعت
کمیته مطالعات و تحقیقات سلامت زنان
مالکیت فکری
دانشکده ها
دانشکده ها
بهداشت
پزشکی
پرستاری و مامایی
علوم پزشکی بروجن
پیراپزشکی
دندانپزشکی
فناوری های نوین
مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده
مراکز تحقیقاتی
کمیته تحقیقات دانشجویی
مرکز مطالعه کوهورت آینده نگر سلامت عمومی شهرکرد
مرکز تحقیقات پرستاری مامایی جامعه نگر
مرکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
مرکز تحقیقات مدل سازی در سلامت
مرکز تحقیقات سرطان
مرکز رشد فناوری سلامت
استارتآپ ویکند
پژوهشکده علوم پایه سلامت
پژوهشکده علوم پایه سلامت
مرکز تحقیقاتی بیوشیمی بالینی
مرکز تحقیقاتی سلولی و مولکولی
مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی
آزمایشگاه جامع تحقیقات
مراکز درمانی
بیمارستانها
بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کاشانی
بیمارستان هاجر(س) شهرکرد
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان هاجر
بیمارستان ولی عصر(عج) بروجن
بیمارستان سیدالشهداء(ع) فارسان
بیمارستان سینا جونقان
بیمارستان شهداء لردگان
بیمارستان امام رضا(ع) اردل
بیمارستان امام جواد (ع)ناغان
بیمارستان شهید ارجمند مالخلیفه
بیمارستان امام سجاد (ع) کوهرنگ
کلینیک ها
کلینیک فوق تخصصی امام علی(ع)
کلینیک باروری و درمان ناباروری حضرت زهرا (س)
کلینیک تخصصی دکتر سلطانی فارسان
کلینیک دندانپزشکی تخصصی صدف
سلامتکده طب ایرانی اکسیر
شبکه ها
شبکه های بهداشت و درمان
شهرستان اردل
شهرستان بروجن
شهرستان بن
شهرستان سامان
شهرستان شهرکرد
شهرستان فارسان
شهرستان کوهرنگ
شهرستان کیار
شهرستان لردگان
شهرستان خانمیرزا
شهرستان فلارد
کتابخانه ها
کتابخانه مرکزی
کتابخانه دیجیتال
نرم افزار جامع کتابخانه
مراکز رشد
مرکز رشد فناوری سلامت
نمایشگاه مجازی محصولات فناورانه
ارتباط با صنعت
کمیته تحقیقات
کوهورت
درباره دانشگاه
تاریخچه
درباره دانشگاه
معرفی خدمات
برنامه راهبردی دانشگاه
بیاینه رسالت و اهداف دانشگاه
ساختار سازمانی
مدیران پاسخگو
مکاتبه مستقیم با ما
معرفی خدمات
۱۴۰۳/۱۲/۱
سوالات متداول
معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی
۱- چگونه با مسئولین دانشگاه ملاقات داشته باشیم ؟
جهت ملاقات با مسئولین دانشگاه ابتدا با واحدهای مربوطه هماهنگی لازم را انجام دهید و سپس با مسئولین دانشگاه ملاقات کنید. ضمنا شماره های تماس مسئولین در وب سایت دانشگاه درج شده است.
۲- چگونه از مناقصات و مزایده های دانشگاه اطلاع پیدا کنیم و در آنها شرکت کنیم؟
برای اطلاع از مناقصات و مزایده ها به پورتال دانشگاه با آدرس www.skmu.ac.ir و به قسمت اطلاعیه ها مراجعه فرمایید.
معاونت آموزشی
۱- نحوه صدور گواهینامه موقت تحصیلی چگونه است و مدت زمان انجام آن چقدر می باشد؟
برای صدور گواهینامه موقت تحصیلی که حداقل یک ساعت و حداکثر یک روز زمان می برد، داشتن موارد زیر الزامی است.
• در رشته مورد نظر دانش آموخته شده باشد.
• دارا بودن پایان طرح یا معاف از طرح
• مجوز صندوق رفاه دانشجویان
• تمبر ۱۰۰۰ تومانی از بانک ملی
• کپی کارت ملی و شناسنامه از تمام صفحات
• یک قطعه عکس ۴*۳
۲-نحوه صدور تائیدیه تحصیلی چگونه است و مدت زمان انجام آن چقدر می باشد؟
برای صدور تائیدیه تحصیلی که حداقل یک ساعت زمان می برد، داشتن موارد زیر الزامی است.
در رشته مورد نظر دانش آموخته شده باشد.
• نامه درخواست از محل کار
• مجوز صندوق رفاه دانشجویان
• دارا بودن پایان طرح یا معاف از طرح
۳- شرایط مهمانی و انتقالی در دانشگاه به چه صورت است؟
فرآیند انتقال و مهمان دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه و دانشجویان درحال تحصیل در سایر دانشگاهها به صورت زیر می باشد.
الف)دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه
• درخواست دانشجو در دانشکده
• طرح درخواست دانشجو در شورای آموزشی دانشکده
• در صورت تصویب و موافقت دانشکده ،ارسال فرم به اداره امور آموزشی
• طرح درخواست دانشجو با نامه دانشکده در شورایی آموزشی دانشگاه
• ارسال فرم مهمانی یا انتقالی با امضاء مدیر به دانشگاه مورد درخواست.
ب)دانشجویان در حال تحصیل در سایر دانشگاه ها
• ثبت درخواست دانشجو در دبیرخانه معاونت و سامانه ثبت درخواستهای انتقالی و مهمانی.
• ارسال درخواست دانشجو جهت بررسی واضهار نظر به دانشکده
• دریافت اظهارنظر دانشکده ها و طرح در شورای آموزشی دانشگاه
• اعلام موافقت یا مخالفت به دانشگاه مقصد
۴- نحوه استفاده از مرخصی استحقاقی اعضای هیات علمی به چه صورتی می باشد؟
با توجه به ماده ۸۲ آئین نامه اداری استخدامی اعضای هیات علمی، مدت مرخصي استحقاقي عضو هيات علمي تمام وقت دو ماه در سال به نسبت ايام خدمت است و صدور حکم مرخصي موکول به تاييد مدير گروه مبني بر تکميل برنامه هاي محوله مي باشد.
تبصره: مازاد ایام تعطیلات نوروزی جزء مرخصی سالیانه اعضای هيات علمي محسوب مي شود.
تبصره ۱ ماده ۸۴: اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی مي توانند سالانه حداکثر يک ماه از مرخصي استحقاقي خود را با موافقت موسسه ذخيره نمايند.
تبصره ۲ ماده ۸۴: اعضای هیات علمی تمام وقت می توانند سالانه حداکثر ۱۵ روز از مرخصی استحقاقی خود را با موافقت موسسه ذخيره نمايند
۵- حداقل و حداکثر تعداد واحدی که می توان در یک ترم اخذ نمود چه میزان است؟
هر دانشجو در هر نیمسال حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد درسی می تواند اخذ نماید. در صورتی که میانگین کل نمرات دانشجو در یک نیمسال تحصیلی حداقل ۱۷ باشد می تواند با نظر استاد راهنما و موافقت دانشکده، در نیمسال بعد حداکثر تا ۲۴ واحددرسی را انتخاب کند .
۶- در نیمسال قبل از کارآموزی در عرصه دانشجو از رعایت شرط انتخاب حداقل ۱۲ واحد معاف است؟
در مواردی که در نیمسال قبل از کارآموزی در عرصه دانشجوی دوره روزانه حداکثر ۲۴ واحد درسی باشد در صورتی که در نیمسال قبل مشروط نشده باشد با نظر دانشکده می تواند کلیه آن واحدها را انتخاب نماید.
۷- آیا اخذ واحد درسی همراه با کارآموزی در عرصه مجاز است؟
در صورت ضرورت اخذ حد اکثر ۵ واحد درسی با رعایت مقررات آموزشی و حضور در کلاس های درسی، همراه با کاراموزی در عرصه بلا مانع می باشد.
۸- حکم غیبت در امتحان چیست؟
غیبت غیر موجه در امتحان هر درس به منزله گرفتن نمره صفر در امتحان آن درس است و در صورت موجه بودن (به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه) آن درس حذف می گردد.
۹- حداقل نمره قبولی درهر درس چند است؟
حداقل نمره قبولی درهر درس نظری و آزمایشگاهی ۱۰ و کارآموزی و کارآموزی در عرصه ۱۲ می باشد.
۱۰- نحوه محاسبه میانگین نمرات چگونه است؟
برای محاسبه میانگین نمرات، تعداد واحدهای هر درس در نمره آن درس ضرب میشود و مجموع حاصل ضربها بر تعداد کل واحدهایی که دانشجو برای آنها نمره قبولی یا مردودی دریافت داشته است تقسیم می شود.
۱۱- در چه صورتی ثبت نام مشروط می شود؟
میانگین نمرات دانشجو در هیچ نیمسال تحصیلی نباید کمتر از ۱۲ باشد، در غیر این صورت، نام نویسی دانشجو در نیمسال بعد، به صورت مشروط خواهد بود. دانشجویی که بصورت مشروط نام نویسی می کند حتی در نیمسال قبل از کارآموزی درعرصه حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد درسی را ندارد.
۱۲- دانشجو تا چند ترم می تواند مشروط شود؟
درصورتی که میانگین نمرات دانشجو در سه نیمسال متوالی یا چهار نیمسال متناوب، کمتر از ۱۲ باشد در هر مرحله ای از دوره که باشد، از ادامه تحصیل محروم میشود.
۱۳- چند درس می توان حذف اضطراری کرد؟
فقط یکی از درسهای نظری، مشروط بر آنکه تعداد واحدهای باقیمانده وی از ۱۲ واحد کمتر نشود.
۱۴- مدت مرخصی زایمان دانشجویان چقدر است؟
دانشجویان زن باردار شاغل به تحصیل می توانند از دو نیمسال مرخصی زایمان بدون احتساب در سنوات استفاده نمایند.
۱۵- حداقل نمره قبولی دانشجوی مهمان در دانشگاه مقصد چه نمره ای است؟
حداقل نمره قبولی دانشجوی مهمان در دانشگاه مقصد ۱۴ می باشد و واحدهایی را که دانشجو در دانشگاه مقصد با نمره کمتر از ۱۴ گذرانده است باید مجدداً بگذراند.
۱۶- آیا بعد از ثبت نهایی نمره در سیستم سما، امکان تغییر نمره وجود دارد؟
خیر. پس از ثبت نهایی، نمره غیر قابل تغییر می باشد
۱۷- انجام تعهدات آموزش رایگان جهت دریافت مدرک تحصیلی یعنی چه؟
به استناد قانون ماده یک وسایل و امکانات تحصیل اطفال و نوجوانان ایرانی مصوب شورای انقلاب جمهوري اسلامي ايران کليه دانش اموختگان مکلفند پس از اتمام تحصيلات خود به منظور اداي دين و به تناسب مدت تحصيلات خود در رشته ها و مناطق مورد نياز کشور ( به ميزان برابر يا دو برابر سنوات بسته به سهميه ثبت نامي) خدمت نمايند.
با توجه به تعهدات یادشده و سایر تعهداتی که حسب مورد بصورت خاص از دانش آموختگان اخذ گردیده دانش آموختگان علوم پزشکی قبل از انجام تعهدات خود مجاز به دریافت دانشنامه نخواهند بود.
۱۸- تسویه حساب صندوقهای رفاه را جهت دریافت مدرک تحصیلی چگونه از سایت دريافت نمايم؟
لطفا تسویه حساب صندوقهای رفاه را از سایت WWW.SRD.IR قسمت مشاهده وضعیت بدهی دریافت نموده و اسکن نماييد.
۱۹- گواهی پایان تعهدات تخصصی را از کجا بگیرم؟ ( خصوص مقاطع پی اچ دی، تخصصي و فوق تخصصي)
لطفا از معاونت توسعه و سرمایه انسانی دانشگاه محل تعهد خود نامه ای خطاب به مرکز امور هیات علمی یا معاونت درمان وزارت بهداشت مبني بر پايان رسانيدن تعهدات خود دريافت نموده و به وزارت متبوع برده و نامه اتمام تعهدات تخصصي خود را دريافت و جهت دريافت مدرک تحصيلي در سامانه سما بارگذاري نماييد.
۲۰- دانشجویان شاهد و ایثارگر بعد از گذراندن چند واحد مجازبه تغییر رشته میباشند؟
بعد از گذراندن حداقل ۱۴ واحد درسی بلامانع میباشد.
۲۱- تشخیص موجه بودن غیبت دانشجویان شاهد و ایثارگر در کلاس و یا جلسات امتحان میان نيمسال يا پايان نيمسال، آزمونهاي جامع علوم پايه و پيش کارورزي به عهده چه مرجعي ميباشد؟
با توجه به ماد ۶ آیین نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به عهده ستاد دانشجويان شاهد دانشگاه ميباشد
۲۲- آیا مراحل حذف، مرخصی تحصیلی و سنوات دانشجویان سهمیه شاهد و ايثارگر مانند دانشجويان عادي مي باشد؟
خیر دانشجویان سهمیه شاهد و ایثارگر مشمول قانون تسهیلات آیين نامه آموزشي دانشجويان شاهد و ايثارگر می باشد.
۲۳- دانشجو در طول تحصیل چند بار می تواند از قانون انتقال یا تغییر رشته استفاده نماید؟
هر دانشجو فقط یک بار مجاز به انتقال یا تغییر رشته می باشد
۲۴- دانشجو در چه زمانی مجاز به تغییر رشته توام با انتقال می باشد؟
بعد از گذراندن یک نیمسال تحصیلی و احراز نمره قبولی رشته مورد نظر دانشگاه انتخابی بايد ۶ هفته قبل از شروع ترم تقاضاي خود را به دانشکده ارائه نمايد.
۲۵- برای اخذ معافیت تحصیلی چه اقدامی باید صورت گيرد؟
دانشجو بعد از پذیرفته شدن و ثبت نام در دانشگاه باید به آموزش دانشکده مراجعه نماید و تقاضای صدور برگه معافیت تحصیلي نمايد و بعد از دريافت نامه ، بهمراه آخرين مدرک تحصيلي خود به يکي از مراکز خدمات الکترونيک انتظامي(پليس+۱۰) مراجعه نمايد و بعد از دريافت جواب از پليس+۱۰، آن را به آموزش دانشكده ارائه نمايد. در غيراينصورت و عدم ارائه برگه مذكور، از ادامه تحصيل دانشجو جلوگيري خواهد شد.
۲۶- حداکثر مدت معافیت تحصیلی برای دانشجویان چندسال میباشد؟
حداکثر معافیت تحصیلی برای هر یک از مقاطع تحصیلي کارداني دو و نيم سال، کارشناسي ناپيوسته و کارشناسي ارشد ناپيوسته سه سال، کارشناسي پيوسته پنج سال و كارشناسي ارشد پيوسته شش سال، دكتراي پزشكي پيوسته هشت سال و دكتراي تخصصي شش سال است.
۲۷- اگردانشجو نتواند در مدت مجاز معافیت تحصیلی ، تحصیل خود را به اتمام برساند چکار باید بکند؟
وضعیت تحصیلی دانشجو درکمیسیون موارد خاص دانشگاه مطرح میگردد و با موافقت کميسون مذکور، هر بار يک ترم( حداکثر سه ترم) با افزايش مدت تحصيل دانشجو موافقت ميگردد
۲۸- اگر دانشجو در زمان پذیرفته شدن درحال انجام خدمت سربازی باشد چکار باید بکند؟
بعد از اعلام و ارسال اسامی دانشجویان پذیرفته شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، دانشجو باید به معاونت اموزشی مراجعه نموده و نامه ترخيص از خدمت دريافت نمايد
۲۹- آیا دانشجویان مشمول علوم پایه قبل از اتمام کلیه واحدهای این مرحله مجاز به شرکت در آزمون جامع علوم پايه مي باشند؟
دانشجو صرفا با یک واحد عمومی باقیمانده مجاز به شرکت در آزمون می باشد
۳۰- آیا دانشجویان مهمان می بایست شهریه پرداخت کنند؟ بله
۳۱- میزان شهریه دانشجویان مهمان چگونه است؟
با توجه به تعداد واحد، نوع واحد اعم از عمومی و تخصصی، نظری و عملی متغیر میباشد
۳۲- امکان تخفیف و رایگان شدن شهریه وجود دارد؟
خیر. ولی در صورت تقاضای دانشجو با توجه به شرایط خاص ایشان امکان تقسیط، حداکثر در سه قسط تا يک هفته قبل از شروع امتحانات وجود دارد
۳۳- دلایلی را که دانشجو بر اساس آن اقدام به ثبت تقاضا در سامانه مهمانی مینماید؟
مواردی مانند ازدواج که باید مربوط به بعد از تاریخ قبولی شخص متقاضی در دانشگاه باشد. یا بيماري دانشجو و کفيل بودن خانواده.
۳۴- سقف قانونی جهت مهمان شدن دانشجو تا چند واحد میباشد؟
حداکثر سقف قانونی مهمانی۴۰ درصد میباشد و دانشجو موظف است جهت هر ترم بصورت مجزا اقدام به ثبت تقاضا در سامانه پذیرش دانشجوی مهمان وزارت بهداشت نماید
۳۵- در سیستم لاگ بوک اندازه برای چاپ چقدر می باشد؟
اندازه چاپ: برای چاپ عمودی جمع طول فیلدها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ و برای چاپ افقی جمع طول فيلد ۷۲۰ مي باشد.
۳۶- برای خروج از کشور چه اقدامی باید صورت گیرد؟
پاسخ: ابتدا دانشجو باید به آموزش دانشکده مراجعه نماید و تقاضای خود را ارائه دهد اگر دانشجوی روزانه باشد بسته به نوع سفر(زیارتی و علمي: تعهدمحضري سياحتي: ضمانت بانکي) از سوي دانشکده به دفترحقوقي معرفي مي گردد. در مرحله بعد وقتي اشتغال به تحصيل دانشجو منضم به تاييديه دفترحقوقي دانشگاه به اين امور ارسال گرديد دانشجو ميتواند براي دريافت گواهي قابل ترجمه و معرفي نامه به اداره وظيفه (سفرعلمي) به معاونت آموزشي مراجعه نمايد.
۳۷- اگر دانشجو در سه ترم فرصت ارفاقی موفق به اتمام تحصیل نشد چکار باید بکند؟
دانشگاه نامه ای مبنی بر مهلت معرفی (فقط برای یک ترم) برای دانشجو صادر ميکند و دانشجو با مراجعه به اداره وظيفه از آن اداره ، مهلت براي فراغت ازتحصيل دريافت می کند
۳۸- مراحل بازگشت به تحصیل دانشجویان اخراجی چگونه میباشد؟
دانشجو باید درخواست خود را به دانشکده ارائه نماید. با توجه به وضعیت تحصیلی در کمیسيون بررسي موارد خاص يا کميته منطقه اي مطرح و تصميم گيري ميشود.
۳۹- چگونه ایمیل دانشگاهی و اکانت اینترنت دریافت کنیم؟
فرم مخصوص اکانت اینترنت از صفحه اول وب سایت دانشکده پزشکی قسمت پیوندها پرینت کرده و پر میکنید و به همراه کپی کارت دانشجویی و کارت ملی تحویل انفورماتیک داده و اکانت دریافت میکنید.
معاونت دانشجویی و فرهنگی
۱- مدت استفاده از وام های تحصیلی برچه اساسی مشخص می گردد؟
مقاطع تحصیلی
۲- وام ضروری دانشجویان دوره روزانه چند نوبت درطول تحصیل پرداخت می گردد؟
یک بار و با توجه به مقطع تحصیلی ، سرانه متفاوتی دارد.
۳- شرایط اساسی برای پرداخت ودیعه مسکن را نام ببرید؟
تاهل ، اجاره مسکن ، عدم سکونت در خوابگاه
۴- اجاره بهای خوابگاه برچه اساسی تعیین می گردد؟
نرخ و ظرفیت اتاق
۵- وام شهریه به کدام دسته دانشجویان تعلق می گیرد؟
به دانشجویانی که در آزمون سراسری پذیرفته می شوند به عنوان دانشجویان شهریه پرداز(پردیس- مازاد- انتقالی خارج از کشور) و یا دانشجویانی که انتقالی از دانشگاهای بهداشت سراسر کشور با توجه به پرداخت شهریه با انتقالی موافقت می شود.
۶- شرایط اساسی بهره مندی از تسهیلات چیست ؟
سپردن تعهد محضری با ضامن معتبر
۷- هزینه خدمات مشاوره و راهنمایی برای دانشجویان چقدر می باشد؟
جهت دانشجویان رایگان می باشد.
۸- محفوظ ماندن اطلاعات مشاوره ای به چه صورتی می باشد؟
با توجه به اینکه رازداری از اصول اساسی مشاوره می باشد،لذا می توان با اطمینان گفت که اطلاعات محفوظ خواهد ماند.
۹- خوابگاه به چه دانشجویانی تعلق نمی گیرد؟
دانشجویان سنواتی در کلیه رشته ها، دانشجویان مقاطع phd و رزیدنتی، مهمان، جابجایی، انتقالی خارج از کشور، بورسیه سازمان های نظامی اعم از ارتش، نیروی انتظامی و سایر سازمان از اولویت استفاده از خوابگاه برخوردار نمی باشند، اما در صورت وجود ظرفیت و امکانات و مقدورات با نظر کمیته اسکان و اخذ هزینه های تمام شده ارایه خوابگاه بلامانع است.
۱۰- خوابگاه به چه دانشجویانی تعلق می گیرد؟
به دانشجویان غیر بومی دوره روزانه در حد امکانات و مقدورات ،خوابگاه تعلق می گیرد.
۱۱- از چه طریق می توان از فعالیتها و خدمات فرهنگی دانشگاه مطلع شد؟
برنامه های فرهنگی معمولا از یک یا چند طریق به شرح ذیل اطلاع رسانی می گردد:
ازطریق بنرها و پوستر های نصب شده در: محیط دانشگاه، سرویس های دانشجویی، تابلوهای اطلاع رسانی خوابگاه، اتاق فرهنگی خوابگاه، وب سایت دانشگاه و ارسال پیامک
۱۲- دانشجویان چگونه می توانند در فعالیتهای فرهنگی دانشگاه مشارکت نمایند؟
هر دانشجو با توجه به علاقه و تجربیات خود و با مراجعه به دفتر کانون ها و تشکل های دانشگاه، می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی از جمله عضویت و فعالیت در کانونهای فرهنگی و هنری، قرآن وعترت، تشکلهای اسلامی و بسیج دانشجویی، انجمن های علمی و ... فعالیت نماید
۱۳- جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی چیست و چگونه می توان در این جشنواره شرکت نمود؟
جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بصورت سالانه و به میزبانی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی، معمولا در شهریورماه و با اهداف و بخشهای مختلف به شرح ذیل برگزار می گردد. شرکت همه دانشجویان در این جشنواره آزاد می باشد.
اهداف:
• تقویت فضای فرهنگی ،مذهبی،هنری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور
• توسعه و تقویت مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی ،مذهبی،هنری
• غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان بر محور فعالیت های فرهنگی ،مذهبی ،هنری
• شناسایی ،معرفی و تجلیل از دانشجویان خلاق و توانمند در زمینه های فرهنگی ،مذهبی،هنری
بخش های جشنواره عبارتند از: ادبی، پژوهشی، فناوری اطلاعات، معارف اسلامی، نشریات دانشجویی، هنری.
معاونت درمان
۱- به چه مواردی فوریتهای پزشکی گفته می شود؟
بیماریها و حوادث اورژانس به مواردی اطلاق می گردند که در صورت عدم ارائه به موقع اقدامات درمانی ، منجر به صدمات عضوی و یا جانی میشود.
۲- چگونه با برقراری تماس تلفنی از خدمات اورژانس استفاده کنیم؟
وقتی با تلفن اورژانس ( شماره ۱۱۵) تماس میگیرید، در مورد وضعیت فعلی بیمار و نوع حادثه از شما سوال می شود. اگر با چندین مصدوم مواجه شدهاید، به تعداد مصدومین و نوع آسيب آنها اشاره کنيد اينکار باعث افزايش سرعت عمل و دقت تصميم گيري در پرسنل اتاق فرمان اورژانس خواهد بود. اگر در مورد موقعيت مکاني خود مطمئن نيستيد، هراس به خود راه ندهيد. سعي کنيد از افراد محلي و اطرافيان موقعيت جغرافيايي محل را جويا شويد.
در تماس با اتاق فرمان اورژانس سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید تا بتوانید تمام اطلاعات موردنیاز را ارایه کنید.
۳- اطلاعاتی که باید در اختیار اورژانس قرار دهید؟
جزییات زیر ضروری هستند:
- شماره تلفن خودتان
- محل دقیق حادثه
- نوع مورد اورژانس ، به عنوان مثال «حادثه رانندگی دو ماشین جاده مسدود شده و سه نفر گیر افتاده است»
- تعداد، جنس و سن تقریبی مصدومان و هر چیزی که در مورد وضعیت آنها میدانید؛ بهعنوان مثال «مرد، پنجاه و چند ساله، مشکوک به حمله قلبی، ایست قلبی».
- جزییات هر نوع خطر مثل گاز، مواد سمی، صدمه خطوط نیرو یا وضع آب و هوا (مثلاً مه یا جاده یخ زده)
۴- اقدامات افراد حاضر در صحنه تا رسیدن آمبولانس اورژانس ۱۱۵ چیست ؟
بعد از برقراری تماس با شماره ۱۱۵ و دادن شرح حال بیمار و آدرس محل حادثه به موارد زیر توجه نموده و خود و دیگران را ملزم به رعایت آنها بدانید.
۱- سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و دیگران را نیز به آرامش و پرهیز از اقدام عجولانه تشویق نمایید.
۲- راه را برای رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه باز نگه دارید چنانچه باز کردن مسیر نیاز به کمک نیروی پلیس دارد حتما موارد را با پليس ۱۱۰ در ميان بگذاريد. در تصادفات چنانچه محل حادثه در نقطه اي قرار دارد که هر لحظه امکان ورود ماشين هاي ديگر به محل حادثه و خطر برخورد با مصدومين و خودرو آنها وجود دارد ( بعد از پيچ يا نقاط کور)، در فاصله اي دورتر از محل حادثه ديگررانندگان را از وجود خطر در مسير آگاه سازيد.
۳- وسیله نقلیه خود را در محلی دورتر از محل حادثه پارک کنید.
۴- از جابجا کردن مصدومینی که امکان صدمات سرو گردن و ستون فقرات در آنها وجود دارد بپرهیزید. چنانچه محل حادثه احتمال آسیب بیشتر را برای مصدوم بهمراه دارد مانند زمانی که اتومبیل آتش گرفته و یا در حال سقوط در پرتگاه است با رعایت احتياط و با حداقل حرکت ، مصدوم را از محل خارج سازيد.
۵- چنانچه مصدوم در محل حادثه گیر افتاده مانند شخصی که در اثر تصادف در اتومبیل خود حبس شده و دربها باز نمی شود حتما از نیروهای امداد نجات ( در شهرها آتش نشانی و در جاده هلال احمر ) تقاضای کمک نمایید و حتی المقدور از اقدام براي رها سازي بيمار در شرايط عادي بپرهيزيد.
۶- هرگز به بیمار و مصدومینی که هوشیاری آنها کامل نیست آب و غذا ندهید زیرا بدلیل عدم هوشیاری کامل و ناتواني در بلع ، ممکن است آب و غذايي به بيمار مي دهيد راه هوايي بيمار را ببند و باعث خفگي وي شود.
۵- در چه مواردی که در آنها می توان از اورژانس ۱۱۵ تقاضای کمک کرد:؟
• بیماری های قلبی
• بیماری های تنفسی
• آسیب های دستگاه اسکلتی و عضلانی
• آسیب های چشم
• بیماری های سیستم عصبی مانند: تشنج و حمله صرعی، سکته مغزی با علائم فلج اعضا، اختلال تکلم و موارد دیگر،اختلال هوشیاری ،
• بارداری
• حوادث ترافیکی
• حوادث شغلی و محیطی، مانند: سقوط از بلندی،سوختگی،برق گرفتگی،آوار،مسمومیت های داروئی و شیمیائی،خودکشی،گزیدگی توسط مار، عقرب و سایر جانوران،غرق شدگی.
۶- در خدماتی که دارای سه کد میباشند؛ آیا هزینه دارو و لوازم مصرفی قابل اخذ ميباشد؟
بله، طبق کد تعدیلی (۲۷-)، کد سوم (جزء فنی) شامل هزینه نگهداری، تعمیر تجهيزات، فضاي فيزيکي، هزينه استهلاک و سود سرمايه مرتبط با تسهيلات مورد نياز براي ارائه هر خدمت است و ساير هزينهها مانند دارو و لوازم مصرفي پزشکي به طور جداگانه قابل محاسبه و درج در صورتحساب بيماران خواهد بود.
۷- آیا در کلینیکهای ویژه دانشگاه، مطب، درمانگاه و مراکز جراحی محدود نیز استفاده از کدينگ و ارزش نسبی مندرج در کتاب جدید ارزش نسبي الزامي است؟
بله، با توجه به بند (هـ) ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه، رعایت ارزشهای نسبی و کدینگ ملی خدمات که در کتاب ابلاغی مهمور به مهر هیات محترم وزيران ميباشد؛ براي بخش دولتي، عمومي غيردولتي و خصوصي در بخش سرپايي و بستري الزامي است.
۸- نحوه محاسبه جزء فنی توسط بیمههای مختلف چگونه خواهد بود؟
برای محاسبه جزء فنی هر خدمت، ملاک کد تعدیلی (۲۷-) است که برای سازمانهای بيمهگر پايه به طور مشابه محاسبه ميگردد و در خصوص بيمههاي تکميلي طبق قرارداد مربوطه و با رعايت سقف تعرفه بخش خصوصي و ارزشهاي نسبي مندرج درکتاب ارزش نسبي محاسبه ميگردد.
۹- حقالزحمه در بخش VIP دولتی چگونه محاسبه می شود؟
برای بیماران پذیرش شده در بخش VIP بیمارستانهای دولتی، حقالزحمه مانند بخشهاي عادي (بخشهاي غير از VIP) محاسبه ميشود و تنها تفاوت تعرفه در بخشهاي VIP و عادی مربوط به تعرفه هتلينگ است. لازم به ذکر است در خصوص بيمههاي تکميلي مطابق قرارداد مربوطه، عمل ميشود.
۱۰- روزهای پیگیری برای بیماران تصادفي از چه زماني محاسبه ميشود؟
زمان شروع روزهای پیگیری برای بیماران تصادفي ۲ ماه پس از اولين ترخيص ميباشد. بديهي است هزينه اعمال غيرمرتبط با تصادف مربوط به بيماران تصادفي توسط بيمار و سازمانهاي بيمهگر مربوطه پرداخت ميگردد.
۱۱- در مورد خدمات دارای یک ارزش نسبی که در اتاق عمل انجام میشود، نحوه محاسبه جزء فنی چگونه خواهد بود؟
در بخش دولتی ۴۰ درصد و در بخش خصوصی ۱۵% علاوه بر مجموع ارزشهای نسبی ارائه شده بطور جداگانه در ستون جز فنی قابل در ج میباشد.
معاونت تحقیقات و فناوری
۱- زمان برگزاری جلسات شورا پژوهشی چگونه می باشد؟
جلسات شورای پژوهشی یک بار در ماه برگزار می گردد.
۲- فرایند بررسی و تصویب طرح ها و گزارش نهایی طرح ها در جلسات شورا چگونه می باشد؟
• بارگذاری پروپوزال طرح در سامانه سمات
• بررسی طرح توسط کارشناس
• ارجاع طرح به واحد مرتبط (دانشکده-مرکز تحقیقات-بیمارستان)
• انتخاب داور برای طرح
• دریافت نظرات داوران
• تشکیل جلسه شورای پژوهشی جهت بررسی پروپوزال
• تنظیم صورتجلسه شورای پژوهشی
۳- مراحل درخواست حمایت مالی ازمقالات و مدارک لازم چیست؟
یک نامه جهت دریافت پاداش چاپ مقاله به معاونت تحقیقات و فناوری ارسال شود و مدارک شامل فایل pdf مقاله، فرم درخواست پاداش، محل ایندکس مقاله و فایل تازه های پژوهشی پیوست گردد.
۴- نحوه و ترتیب نوشتن نام نویسندگان در مقالات منتج از پایان نامه های دانشجویی به چه صورت می باشد؟
در مقالات منتج از پایان نامه دانشجویان مقطع PhD ،دانشجو به عنوان نویسنده اول و استاد راهنما به عنوان نویسنده مسئول آورده شود؛ در غیر اینصورت دانشجو مجوز دفاع ندارد. در مقالات منتج از پايان نامه دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد و پزشکي عمومي و دستياري، دانشجو به عنوان نويسنده اول بوده و استاد راهنما بعنوان نويسنده مسئول باشد.
۵- سقف طرح های تحقیقاتی که اعضای هیات علمی و محققین دانشگاه در یک زمان می توانند داشته باشند چه تعداد است؟
هر عضو هیأت علمی با رتبه مربی و استادیار همزمان ۴ طرح تحقیقاتی مصوب شوراي پژوهشي تحت حوزه معاونت تحقيقات و فناوري و ۶ طرح تحقيقاتي مصوب کميته تحقيقات دانشجويي در يک زمان مي تواند داشته باشد. هر عضو هيأت علمي با رتبه دانشيار همزمان ۶ طرح تحقيقاتي مصوب شوراي پژوهشي تحت حوزه معاونت تحقيقات و فناوري و ۶ طرح تحقيقاتي مصوب کميته تحقيقات دانشجويي در يک زمان مي تواند داشته باشد. هر عضو هيأت علمي با رتبه استادي همزمان ۸ طرح تحقيقاتي مصوب شوراي پژوهشي تحت حوزه معاونت تحقيقات و فناوري و ۶ طرح تحقيقاتي مصوب کميته تحقيقات دانشجويي در يک زمان مي تواند داشته باشد. انعقاد قرارداد جديد طرح تحقيقاتي با هر عضو هيأت علمي كه سقف مجاز تعداد طرح تحقيقاتي را پر كرده باشد، منوط به تسويه حساب نهايي (همراه چاپ مقالات متعهد شده) طرحهاي تحقيقاتي قبلي تا رسيدن به حد مجاز مي باشد.
۶- نحوه دریافت کد اخلاق به چه صورت می باشد؟
• تصویب طرح در شورای پژوهشی
• هماهنگی کارشناس پژوهشی مربوطه با کارشناس کمیته اخلاق
• بررسی مستندات طرح موجود در سامانه سمات توسط کارشناس مربوطه
• تشکیل جلسه کمیته اخلاق و بررسی طرح در کمیته اخلاق
• صدور کد اخلاق
۷- زمان برگزاری جلسات کمیته اخلاق چگونه می باشد؟
جلسات کمیته اخلاق یک بار در ماه برگزار می گردد.
۸- چگونه می توان کتاب امانت گرفت؟
برای امانت کتاب کاربران کتابخانه دانشکده باید به صورت حضوری به کتابخانه مراجعه نمایند و با جستجوی کتاب مورد نظر در نرم افزار کتابخانه یا با استفاده از سیستم قفسه باز در مخزن،کتابهای مورد نیاز خود را باارائه کارت دانشجویی امانت بگیرند.
۹- آیا می توانن از منابع کتابخانه در خارج از کتابخانه استفاده نمایم؟
در رابطه با کتاب های فارسی و لاتین به صورت امانت امکان خارج کردن کتاب از کتابخانه وجود دارد اما در مورد نشریات، کتابهای مرجع و پایان نامه ها امکان امانت برای خارج کردن این منابع از کتابخانه وجود ندارد و تنها می توان از آنها کپی تهیه نمود.
۱۰- آیا امکان امانت یا رزرو کتب به صورت غیرحضوری وجود دارد؟
خیر امکان امانت یا رزرو کتاب به صورت غیر حضوری وجود ندارد.
۱۱- نحوه تمدید کتاب چگونه می باشد؟
برای تمدید کتاب می توانید با به همراه داشتن کارت دانشجویی و مراجعه به میز امانت کتاب خود را تمدید نمایید.
توجه: تمدید کتاب در آخرین روز امانت صورت می پذیرد. البته در صورت رزرو شدن کتاب تمدید انجام نشده و می بایست کتاب برگردانده شود.
۱۲- نحوه ی رزرو کتاب چگونه می باشد؟
برای رزرو کتاب ابتدا کتاب را درسیستم نرم افزار کتابخانه های دانشگاه و یا دانشکده جستجو نموده بعد از اطمینان از امانت کتاب ( با کلیک بروی اطلاعات مینوانید از امانت بودن تمام نسخه های آن اطمینان حاصل نمایید) با یاداشت کردن شماره سریال کتاب به میز امانت کتابخانه دانشکده مراجعه کنید.
۱۳- شرایط عضویت کتابخانه برای دانشجویان دانشکده و سایر مراجعین چیست؟
دانشجویان دانشکده و سایر دانشکده ها هنگام ثبت نام در نظام آموزشی این دانشگاه عضو کتابخانه دانشکده نیز می شوند و برای عضویت کتابخانه نیاز به مدارک و شرایط خاصی نیست.
۱۴- در صورت مفقود شدن یا ناقص شدن کتاب امانی چه باید کرد؟
باید عین کتاب خریداری و تحویل کتابخانه گردد در صورت موجود نبودن کتاب، فرد به کمیته کتاب دانشگاه مستقر در کتابخانه مرکزی معرفی می شودو پس از طی مراحل قانونی، وجه کتاب دریافت می گردد.
۱۵- چه مدارکی از کتابخانه به امانت داده نمی شود؟
نشریات – پایان نامه ها- کتابهای مرجع-( فقط جهت کپی در زمان محدود)
۱۶- آیا تمام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در همه ی مقاطع می توانند از پایان نامه استفاده نمایند؟
دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه می توانند از پایان نامه ها استفاده نمایند.
۱۷- دستیابی به پایان نامه ها چه شرایطی دارد؟
کلیه دانشجویان دانشگاه امکان استفاده از پایان نامه های موجود در دانشکده را دارند. اما سایر دانشجویان باید با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به عضویت آزاد کتابخانه دانشکده در آمده سپس از این امکان برخوردار گردند.
۱۸- چطور می توانم درخواست خرید یک کتاب جدید را به کتابخانه بدهم؟
برای درخواست تهیه کتاب باید اطلاعات کتاب شناختی کتاب را شامل عنوان؛ ناشر, مولف, سال نشر... به مسئول خرید کتابخانه تحویل دهید.
۱۹- نظام رده بندی کتابخانه چیست و شیوه استفاده از آن چگونه است؟
کتابخانه برای سازماندهی کتابها از نظام رده بندی کتابخانه کنگره استفاده می کند و شیوه اداره مخزن کتابخانه به صورت قفسه باز است یعنی کاربران می توانند به مخزن کتابخانه مراجعه نمایند و کتابهای مورد نیاز خود را بیابند .
۲۰- آیا امکان دسترسی به اینترنت در کتابخانه دانشکده وجود دارد؟
بله با استفاده از سیستم های موجود در کتابخانه و یا و در صورت داشتن لب تاب از وایرلس کتابخانه می توانید استفاده کنید.
۲۱- نحوه ی تسویه حساب در کتابخانه دانشکده به چه صورت می باشد؟
برای دریافت اطلاعات کامل به بخش ضوابط و شرایط مراجعه فرمائید.
۲۲- چند جلد کتاب می توان امانت گرفت؟ ۳ جلد به مدت دو هفته
معاونت بهداشتی
۱- چه آزمایشاتی هنگام ازدواج ضروری می باشد؟
• آزمایش CBC
• تست مرفین
• در بعضی موارد RPR
۲- آزمایش CBC به چه منظوری داده می شود؟
یکی از فاکتورهای مهم در آزمایش CBC برای زوجین MCV و MCH مي باشد.که MCV بايد بالاي ۸۰ باشد و MCH بالاي ۲۷
۳- آیا هنگام آزمایش از هر دو نفر نمونه گرفته می شود؟
مطابق الگوریت کشوری آزمایش CBC باید از زوج گرفته شود و چنانچه اندکس های زوج نرمال باشد نیازي به آزمايش زوجه نمي باشد . اما به منظور سهولت کار و جلوگيري از خطاهاي احتمالي در بعضي دانشگاه ها از هر دو نفر نمونه گرفته مي شود
۴- جواب آزمایش ازدواج چه زمانی داده می شود و علت طولانی بودن در بعضی موارد چیست ؟
معمولا اگر مشکل خاصی نباشد در استان ها تا ۲۴ ساعت بعد جواب داده می شود ولی در صورت مشکل متفاوت می باشد . چون در بعضی موارد نیاز به مصرف قرص آهن مي باشد.
۵- آزمایش گروه خون هنگام ازدواج ضروری می باشد؟
خیر . آنچه در باور مردم شکل گرفته گروه خون می باشد اما در واقع منظور همان آزمایش CBC می باشد که در جهت شناسایی تالاسمي به همراه آزمايشات ديگر به کار مي رود
۶- مدارس مروج سلامت چه نوع مدارسی هستند ؟
مدارسی هستند که با مشارکت فعالانه اولیاء ، مربیان و دانش آموزان وبا رویکرد توانمند سازی دانش آموزان در زمینه مراقبت از خود ، خود مراقبتي و آموزش همسالان منجر به افزايش ظرفيتها و توانمند سازي مردم در مورد سالم زندگي کردن ، سالم کار کردن و آموزش با كيفيت خواهد شد .
۷- اجزای مدارس مروج سلامت کدامند ؟
• برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس
• ارائه خدمات بالینی در مدارس ( انجام معاینات غربالگری)
• سلامت محیط در مدارس
• بهبود تغذیه در مدارس
• تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس
• ارتقای سلامت کارکنان مدارس
• خدمات سلامت روان و مشاوره ای در مدارس
• مشارکت والدین و جامعه در برنامه رریزی ارتقاء سلامت در مدارس و شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان
۸- چگونه می توان از اخبار و اطلاعات معاونت بهداشت استفاده کرد؟
جهت دریافت اطلاعات و دانستنی ها می توان به پورتال دانشگاه www.kums.ac.ir قسمت معاونت بهداشتی مراجعه کرد.
۹- نحوه جذب بهورز چگونه است ؟
در صورت تخصیص مجوز استخدام بهورز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آگهی جذب با توجه به آخرین دستورالعمل ابلاغی تهیه و در مناطق مورد نظر توزیع می گردد و بعد از ثبت نام متقاضیان واجد شرایط، آزمون کتبی و مصاحبه برگزار می گیرد و سپس با گزینش از افراد برتر ( با توجه به نمرات ) در مناطق مورد نظر بکارگیری می شوند .
۱۰- ثبت شکایت از خدمات و پرسنل شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی چگونه است؟
ثبت شکایت می تواند هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی صورت پذیرد .
به صورت کتبی از طریق ثبت در سایت www.kums.ac.ir حوزه ریاست ، بازرسی، شکایت دریافت و به واحد مربوطه جهت بررسی ارجاع می گردد، سپس کارشناس مربوطه بر اساس دستورالعمل ها و قوانین موجود موضوع را پیگیری و پاسخ به صورت کتبی به اداره بازرسی و یا فرد شاکی ارسال می گردد .
به صورت شفاهی نیز از طریق تماس با واحد مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه شکایت دریافت و توسط کارشناس مربوطه پیگیری و پاسخ ابلاغ می گردد.
۱۱- فرآیند جذب نیروی طرحی درمراکز بهداشت شهرستانها چگونه است ؟
با مراجعه به سایت www.kums.ac.ir در حوزه معاونتها، در زیر مجموعه معاونت بهداشتی، گسترش شبکه، مدیریت نیروی انسانی می توانید اطلاعات مورد نظردر خصوص جذب نیروی طرحی را مشاهده نمایید.
۱۲- فرآیند جذب پزشک عمومی در قالب برنامه پزشک خانواده در مراکز بهداشت شهرستانها چگونه است ؟
با مراجعه به سایت www.kums.ac.ir در حوزه معاونتها، در زیر مجموعه معاونت بهداشتی، ثبت نام در بانک اطلاعات پزشک خانواده، می توانید اطلاعات مورد نظردر این زمینه را مشاهده نمایید.
۱۳- روند تائید مشاغل سخت و زیان آور در واحد بهداشت حرفه ای چگونه می باشد ؟
وصول نامه ای از اداره کار مبنی بر مشخصات متقاضیان به این واحد، سپس ارسال نامه به شهرستانهای مربوطه جهت بررسی و ارائه گزارش، بررسی گزارشات واصله توسط مسئول واحد مورد و صحت سنجی مدارک، در صورت عدم مشکل مدارک به اداره کار ارسال می گردد و در آنجا توسط کمیته مربوطه به همراه سایر مدارک و اطلاعات دیگر مورد بررسی قرار می گیرد و نظربه صورت تایید یا عدم تایید به متقاضی ابلاغ می گردد .
۱۴- مدارک مورد نیاز جهت تایید مشاغل سخت و زیان آور چه مواردی می باشد؟
فرم متقاضی – گزارش کارشناس بهداشت حرفه ای و بازرس کار – گزارش اندازه گیری عوامل زیان آور و سایر موارد مربوط به حوزه شغلی ( مدارک پزشکی ، سوابق شغلی و ... )
معاونت غذا و دارو
۱۲- فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی مجاز ایرانی(ساخت داخل کشور)باید دارای چه مشخصاتی باشند؟
• دارای پروانه ساخت به همراه آرم سیب از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
• نام محصول
• نام کارخانه تولید کننده
• آدرس دقیق کارخانه
• ترکیبات و مواد تشکیل دهنده فرآورده
• مخاطرات احتمالی یا دستور مصرف(در صورت لزوم)
• تاریخ تولید و انقضاء
• سری ساخت
۱۳- در هنگام خرید جهت اطمینان از اصالت کالای سلامت محور خارجی باید به چه چیزی توجه کرد؟
داشتن برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت بر روی محصول
۱۴- تراریخته چیست؟
تغییر در ساختار ژنتیکی محصولات کشاورزی به نحوی که بتوان از آنها، محصول بهتری با خصوصیات مفید به دست آورد.مثلا با تغییر ژنتیکی می توان گیاهانی مقاوم به آفت و حشرات، سموم علفهای هرز، خشکسالی، سرما و ... تولید کرد و یا گیاهانی که دارای مواد مغذی بیشتر مثل انواع اسیدآمینه، پروتئین و ویتامین هستند تولید کرد.
در خصوص اینکه ایجاد تغییر ژنتیک در محصولات غذایی برای انسان یا محیط زیست و جانداران دیگر مضر است یا نه اطلاعاتی دقیقی وجود ندارد.
۱۵- نشانگر رنگی یا جدول راهنمای تغذیه ای چیست؟
جدولی است که در آن میزان چربی، قند ها و یا نمک و ... مشخص شده است و افراد در سنین مختلف و یا دارای بیماریهای مختلف (فشار خون، چربی خون، دیابت و ...) جهت کنترل مصرف نمک، قند و چربی یا میزان دریافت کالری روزانه به آن توجه کنند .
۱۶- سهم مواد غذایی چیست؟
مقدار مصرف فرآورده غذایی در هر نوبت در روز
تاریخ به روزرسانی:
۱۴۰۲/۰۳/۳۰
تعداد بازدید:
۵۳۵۵۴
امتیازدهی
میانگین امتیازها:۳ تعداد کل امتیازها:۲۸
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
۰
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
طول مجاز برای نام بین ۶ تا ۱۰۰ کاراکتر است.
نام باید شامل کاراکتر های فارسی باشد
آدرس پست الکترونیکی شما
آدرس ایمیل اشتباه وارد شده است
حداکثر کاراکتر مجاز ۲۰۰ است
شماره تلفن
شماره تلفن معتبر نیست
شماره تلفن نمی تواند از ۸ رقم کمتر و از ۱۱ رقم بیشتر باشد
توضیحات
کد امنیت
*
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © ۲۰۱۴ S.K.U.M.S - All rights reserved
A+
A-
×
ورود اعضاء
Powered by
Dorsa
Portal